.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سه راهکار خاتمی برای حل مشکلات یکسال اخیر

محمدخاتمی با بیان اینکه خرداد، ماه مردم است گفت: می‌توان خرداد امسال را با تصمیم درست از سوی موثران نظام و احترام به مردم همچون خردادهای گذشته پرامید کرد.

به گزارش خبرآنلاین وی، در آستانه روز دوم خرداد، میزبان جمعی از اساتید دانشگاه‌ها بود. او از وقایع تاریخی در ماه خرداد از 14 و 15 خرداد گرفته تا سوم خرداد یاد کرد و در مورد پیروزی اصلاحات در دوم خرداد 76، گفت: دوم خرداد تجلی‌گاه خواست مردمی بود که آزادی را در کنار دینداری و عدالت را در کنار پیشرفت و حرمت بین‌المللی را در کنار تامین مصالح و پافشاری بر خواست‌های اساسی را در کنار رفع تهدیدها و توسعه را در کنار حرمت و کرامت و آزادی همه شهروندان طلب می‌کردند.

رئیس دولت اصلاحات سه راهکار برای رفع مشکلات یک سال اخیر ارائه کرد: نخست ازادی زندانیان، دوم ایجاد فضای امن و آزاد طبق موازین قانون اساسی و سوم حرکت به سوی انتخابات آزاد و سالم و پرشور که روح انقلاب نیز آن را طلب می‌کند و ملت نیز آن را می‌خواهد.

مهمترین سخنان رئیس بنیاد باران را در ادامه بخوانید:

* حضور بانشاط مردم در انتخابات 22 خرداد نیز که با کمال تاسف حوادث تلخی را در پی داشت چشمگیر بود و نشانه زندگی و نشاط مردمی بود که بر حقوق خود پای می‌فشارند. ای کاش قدر این مردم دانسته می‌شد.
* روز 25 خرداد یکی از اوج‌های حضور مدنی مردم و طرح مسالمت‌آمیز خواست‌ها و اعتراض‌ها و پرهیز از خشونت بود و چه خوب بود که نفس این حضور مترقیانه گرامی داشته می‌شد.
* چه خوب بود اعتراض مردم ولو اینکه از نظر مسئولان وارد تشخیص داده نشود به دیده احترام نگریسته می‌شد و با کمک خود ملت مشکل به صورتی موجه و با رعایت نظر مردم حل می‌شد یا به شیوه‌ای معقول مردم قانع می‌شدند که با کمال تاسف نه‌تنها مردم بیدار؛" خس و خاشاک" نامیده شدند بلکه رفتار مسالمت‌جویانه و مدنی آنان با خشونت پاسخ داده شد.
* علی‌رغم دستور رهبری و اصرار مجلس و حتی قوه قضایه، برخورد جدی با تخلفات در بازداشتگاهها مورد اعتنا قرار نگرفت.
* اینک همه آن روزها را پشت سر گذاشته‌ایم ولی آینده پیش روی ماست و نباید بگذاریم آن وقایع مهم به صورت خاطره‌های مبهم در ذهنمان باقی بماند بلکه بایداز آنها به عنوان پشتوانه حرکت به جلو برای پاسداری از آرمان‌های انقلاب و تامین خواست‌های تاریخی ملت مدد بگیریم.
* نظام از آن ماست و کسانی که برخلاف خط امام و راه ملت می‌اندیشند و عمل می‌کنند هر نامی که بر خود بگذارند از معیارهای اصیل نظام و انقلاب عدول کرده‌اند.
* برای تامین اهداف بلندمان باید در کنار هم باشیم باید حرمت هر ایرانی پاس داشته شود. باید از شیوه‌هایی که خشونت‌طلبان مردم‌ستیز اتخاذ کرده‌اند و می‌کنند و حاصل آن افزایش فاصله‌ها و کدورت‌ها و تداوم آن باعث سرایت کدورت‌ها و دوری‌ها از این شیوه‌ها و رفتارها به اصل نظام است پرهیز شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.184 seconds.